LOGICAL PORTAL

LOGICAL PORTAL

Novak Djokovic a BBC-nek – "Inkább lemondok a trófeáról, mint hogy beoltassam magam"

2022. február 16. - KAWALACI

Novak Djokovic azt mondta, hogy inkább lemarad a jövőbeni tenisztrófeákról, minthogy Covid elleni védőoltásra kényszerítsék.

Kizárólag a BBC-nek szólva elmondta, hogy egy verseny, például a francia nyílt teniszbajnokság kihagyása annak tudható be, hogy „az az ár, amelyet hajlandó vagyok fizetni”.

A 20-szoros Grand Slam-győztes játékost a múlt hónapban kitoloncolták Ausztráliából, miután kormánya az oltás státusza miatt felfüggesztette vízumát.

Djokovic "nagyon nehéznek" nevezte a fogva tartás körülményeit.

Elmondása szerint akkoriban nem szerepelt a médiában - annak ellenére, hogy mit akart -, mert tiszteletben akarta tartani a jogi eljárást és az Australian Opent.

A világ élvonalbeli férfi teniszezője azt is mondta, hogy nem szabad az oltásellenes mozgalomhoz kötni, de támogatja az egyén választási jogát.

Elmondta, hogy orvosi felmentést kapott, amiért belépett az országba, hogy az Australian Openen játsszon, mert nemrégiben felépült a Covid-19-ből.

Alex Hawke bevándorlási miniszter azonban személyesen visszavonta a 34 éves férfi vízumát azzal az indokkal, hogy jelenléte "polgári nyugtalanságot" válthat ki, és fokozhatja az oltásellenes hangulatot.

"Soha nem voltam ellene az oltásnak" - mondta a BBC-nek, megerősítve, hogy gyerekkorában kapott védőoltásokat, "de mindig is támogattam a választás szabadságát, amelyet a testébe helyez."

Egy kiterjedt interjúban, amely az első volt januári melbourne-i fogva tartása óta, Djokovic visszatekintett a decemberi pozitív Covid-esetének időzítésével kapcsolatos spekulációkra, és megvitatta saját álláspontját az oltással kapcsolatban.

Djokovic azt mondta, reméli, hogy bizonyos tornákon megváltoznak az oltás feltételei, hozzátéve, hogy "még sok évig játszhat majd".

De azt is megerősítette, hogy kész feladni az esélyt, hogy statisztikailag minden idők legjobb teniszezője legyen, mert olyan erősen érzi magát. Djokovic riválisa, Rafael Nadal 21 Grand Slam-bajnoki címet nyert egyesben – a legtöbb férfi versenyző közül.

Arra a kérdésre, hogy miért, Djokovic így válaszolt: „Mert a testemre vonatkozó döntések alapelvei fontosabbak, mint bármely cím vagy bármi más. Igyekszem a lehető legjobban összhangban lenni a testemmel.”

Djokovic elmondta, hogy "mindig is kiváló tanuló volt a jólétnek, egészségnek, táplálkozásnak", és döntését részben olyan pozitív befolyásoló tényezők is befolyásolták, mint az étrendben és az alvásban bekövetkezett változások a sportolói képességeire.

Azt mondta, "nyitottan gondolkodik" a jövőbeni védőoltás lehetőségét illetően, "mert együtt próbáljuk megtalálni a lehető legjobb megoldást a Covid megfékezésére".

„Soha nem voltam az oltás ellen. Megértem, hogy világszerte mindenki nagy erőfeszítéseket tesz a vírus megoldása érdekében, és reméljük, hogy hamarosan véget ér a vírus” – mondta.

Djokovic a BBC-nek elmondta, hogy Ausztráliában szerzett tapasztalatai "nehézek".

„Nagyon-nagyon nehéz volt. Amíg még a reptéren voltam, három-négy órán keresztül nem tudtam telefonálni. Eltévedtem, tényleg, nem tudtam, mi történik."

Elmondása szerint eleinte nem tudott kapcsolatba lépni a családjával, de később hozzáférhetett egy telefonhoz, amíg a fogdában tartózkodott.

Miközben első bírósági tárgyalására várt, Djokovic szabadon edzett. „De ez nem az a szokásos edzéstípus, amelyet egyébként a Grand Slam előtt végeztem volna” – mondta.

„Minden edzésem felett helikopterek repültek a Rod Laver Arénában, kamerák mindenhol. Emellett éreztem azt az energiát és a kollégáim és a teniszpályán lévő emberek pillantásait, amelyek nagyon bántottak.

„És nyilvánvalóan rájöttem, hogy volt egy felfogásuk a médiajelentések alapján. És nem szóltam bele a médiába, a jogi eljárás és az Australian Open tiszteletben tartásáról korábban elmondottak miatt. De aztán nagyon szerettem volna mindenkivel beszélni, és elmondani a magyarázatomat."

Interjúnkban Djokovic utalt a januári Australian Open előtti eseménysorral kapcsolatos találgatásokra is. Egyes vélemények szerint kényelmes, hogy Djokovic pozitív Covid-esete december közepén történt, éppen időben ahhoz, hogy orvosi felmentést kapjon a tornán való részvételre.

"Megértem, hogy sok a kritika, és megértem, hogy az emberek különböző elméleteket terjesztenek elő arról, hogy milyen szerencsés voltam, vagy mennyire kényelmes" - ismerte el.

„De senki sem örül annak, hogy megkapja a Covidot. Emberek milliói küzdenek és küzdenek még mindig a Covid ellen szerte a világon."

"Szóval ezt nagyon komolyan veszem, nem szeretem, ha valaki azt gondolja, hogy visszaéltem valami svojuval a magam javára, hogy tudja, pozitív PCR-tesztet kapjak, és végül Ausztráliába utazzam."

Arra a kérdésre, hogy tudott-e bármilyen kísérletről beavatkozni a Coviddal végzett tesztekbe – a hónap elején a BBC felmérése kétségbe vonta a pozitív teszt időpontját – határozott nemet mondott.

Djokovic mindenesetre kivételes ember. A volt Jugoszláviában lezajlott két háború közepette nőtt fel, szüleitől származtak, akik családi aranyat árultak, és pénzkölcsönzőkkel tárgyaltak ambícióinak finanszírozására. Hat nyelven folyékonyan beszél, valószínűleg a valaha volt legnagyobb ütőt szerzett játékos; és – ami a legfontosabb – mélyen elkötelezett libertárius, aki erősen hisz az egyéni autonómiában.

Nyilvánvalóan mélyen elgondolkodott az egyéni autonómia és a kollektív jó közötti konfliktuson – és úgy véli, élsportolóként a teste a feladata – a szó mindkét értelmében. Azt mondja, nyitott a gondolkodása, de a dolgok jelenlegi állása szerint nem kap védőoltást.

FORRÁS: BBC

A bejegyzés trackback címe:

https://covid-vaccine.blog.hu/api/trackback/id/tr4017568988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása